Skip to main content

5 potravín pre silnejšie, odolnejšie zuby

Zubná sklovina je najtvrdším povrchom v ľudskom tele. Pevný obal, ktorý prekrýva zub, si uchovajte čo najtvrdší, a to zaradením nasledujúcich potravín na posilnenie zubov do svojej bežnej stravy.

1: Syr

Mliečne potraviny vrátane syrov sú bohaté na vápnik, ktorý posilňuje kosti aj zuby. Mliečne výrobky, ako napríklad syr a mlieko, obsahujú aj bielkovinu kazeín, ktorá stabilizuje a opravuje sklovinu. Nie všetky mliečne produkty však majú vysoký obsah vápnika. Nezabudnite si preto pozrieť etiketu, kde zistíte, aký percentuálny podiel odporúčanej dennej dávky vápnika získate z danej porcie.

2: Listová zelenina

Špenát a iná listová zelenina sú plné vlákniny. Tá je výborná na zuby, pretože jej rozdrvenie si vyžaduje veľa žuvania. Žuvaním sa tvoria sliny, ktoré čistia a oplachujú zuby a zároveň neutralizujú kyselinu. Nemáte radi zeleninu? Rovnakú službu vám urobí aj misa fazule, ktorá má tiež vysoký obsah vlákniny.

3: Voľne žijúci losos

Táto mastná ryba má vysoký obsah omega-3 kyselín. Zároveň je aj výborným zdrojom vitamínu D, ktorý pomáha organizmu vstrebávať vápnik, aby tento minerál mohol plniť svoju úlohu pri ochrane a posilňovaní zubov.

4: Zelený čaj

Tento liečivý elixír má veľa prínosov, ktoré potvrdil aj výskum. Obsahuje účinné antioxidanty bojujúce proti baktériám a chorobám, ktoré dokážu chrániť zuby tým, že zamedzia priľnutiu plaku. Čaje obvykle obsahujú fluórid, ktorý chráni pred zubným kazom a posilňuje sklovinu.

5: Surová mrkva

Surová mrkva, podobne ako iná zelenina a ovocie v surovom stave, si vyžaduje veľa žuvania. Jablká, hrušky a uhorky môžu posilniť vaše zuby. Žuvaním sa narúša aj plak plný baktérií, a očisťujú sa zuby a ďasná.